• Line of Defense: GDC 2012 izlenimleri

      Meşhur Derek Smart ve 3000AD'nin en son oyunu Line of Defense kısmen önceki shooter oyunları All Aspect Warfare'e dayalı bir MMOFPS oyun. Fakat Derek Smart'ın çoğu oyunundan farklı olarak Line of Defense biraz daha erişilebilir olarak dizayn edilmiş.



      Line of Defense oyununda iki taraftan birini seçiyorsunuz, bir başlangıç sınıfı seçiyorsunuz ve oyuna başlıyorsunuz. Oyun genelde skill tabanlı fakat belirli ekipman ve araçlar için sertifika sahibi olmanız da gerekiyor. Seçtiğiniz karakter sınıfları temel olarak sertifika ve ekipman başlangıç kitlerinden oluşuyor. Bir pilot seçerseniz çeşitli araçları kullanabiliyorsunuz. Bir pilotun keskin nişancı tüfeklerine veya başka birşeye odaklanmasına herhangi bir engel yok, sadece sertifika kazanmak için zaman ve tecrübe gerekiyor.



      Oyunun henüz yapım aşamasındaki halini gördük fakat büyük kısmının pürüzsüz çalışması bizi şaşırttı diyebiliriz. Oyunun derinliği hemen hissediliyor. Çok çeşitli silahlar, araçlar (yer, hava ve uzay) ve kanat giysisi, jet pakedi ve bileğe takılan lazer gibi çeşitli itemler var. Bütün bu ekipmanları yükseltmek de mümkün. Kızıl ötesi görüş ve susturucu gibi yükseltmeler mevcut.



      Line of Defense özünde bölge ele geçirmekle ilgili. Oyun çıktığında bir gezegene yerleşilmiş durumda olacak. Oyuncular öyle birkaç dakika içinde gezegende koşturup üsleri ele geçiremeyecekler. Derek Smart bunun olabilmesi için uzun zorlu savaşlar veya bir haftayı bulabilen campaign'ler yapılmasını gerektirmiş. Her bir üssün ele geçirilmesi için oyuncuların sekiz adet ikincil ünite - üssün haberleşme ağı, ARC vb. - temizlemesi gerekiyor. Tüm sekiz nokta ele geçirildiğinde üsde ele geçirilmiş sayılıyor.

      Bu savaşlarda bütün ekipman ve itemler de önem kazanıyor. Pilotlar yıldız savaşçısı gemilerini uzayda uçurabilmenin yanında yakın uçarak yer hedeflerini de vurabiliyorlar. Piyadeler kişisel anti-uçak kurulumları taşıyabiliyorlar fakat bu sırtçantasını kaplıyor ve jetpack veya wingsuit'den vazgeçmeniz gerekiyor. Oyunun oynanışında bu tip seçimler dengelenmiş. Fazla ekipman taşımak sizi yavaşlatıyor ve sadece bir keskin nişancı tüfeği ile bir çift tabanca taşıyan bir karakter çok hızlı hareket edebiliyor. Ekipman güncelleme sisteminde de ağırlık düşünülmüş, mesela silahınıza susturucu takmak ağırlığını artırıyor.



      Uzayda, oyuncuların ele geçirebileceği bazı istasyonlar bulunuyor fakat starfighter ve bomber'lar üsleri yokedemediği veya ele geçiremediği için bunu piyadeler ile yapmalısınız. Bir uzay üssünü savunurken starfigther'lar düşman güçlerinin bombardımanını engelliyor. Pilotlar içeride olanlara dahil olamasa da anahtar role sahip görünüyorlar.

      Line of Defense oyununun haziran ayında çıkması planlanıyor.

      http://lodmmo.com/
      Bu makalenin forum konusu: Line of Defense: GDC 2012 izlenimleri Yazan Haberci Forum konusunu göster