• League of Legends: Tribunal Sistemi ve Ban istatistikleri



      Antisosyal davranışlar ile ilgili aksiyon almak çevrimiçi oyun geliştiricileri için her zaman bir problem olmuştur ve League of Legends gibi geniş oyuncu kitlesine sahip bir MOBA (çoklu oyunculu çevrimiçi savaş alanı) oyunu da bunun en kötüsü ile başetmek zorunda. MOBA türü oyunların ekip-bazlı doğası ve kaygan zemine sahip oyun oynanışı ile antisosyal oyuncuların oyunu mahvedip ekibinizin kaybetmesine yol açması daha kolay. Bu problem normalde bir rapor aracı ve kiralanan oyun yöneticileri (GM) ile halledilmeye çalışılır fakat oyununuz ücretsiz ve 15 milyonun üzerinde kayıtlı oyuncuya sahipse bu çok zor. Binlerce GM işe almak pek mantıklı değil ve Riot Games firması alternatif bir çözüm olan Tribunal sistemini kullanıma almış durumda.

      Tribunal level 30'a gelecek kadar oynamış oyuncuların rapor edilen bir oyuncu için oy kullanabilmesini sağlıyor. Yeterli oy toplandığında rapor edilen oyuncu oylara göre ya ceza almıyor ya da olay bir GM ekibine gönderiliyor ve cezasını bekliyor. Sistem bu sene başlarında devreye alınmıştı ve Riot bu sistemin ne kadar başarılı olduğunu bir takım istatistiklerle duyurdu. En büyük şok LoL'un 15 milyon oyuncusundan %1.4'ünün sistemden yasaklanmış olması ki bu da klasik bir GM ekibinin gücünü normalde aşan bir rakam. Tribunal sistemine rapor edilen oyuncuların %94'ü cezalandırılmış ve bunlardan %50'si bir daha benzer kötü davranışları tekrarlamamış.



      http://eune.leagueoflegends.com/news...-million-votes
      Bu makalenin forum konusu: League of Legends: Tribunal Sistemi ve Ban istatistikleri Yazan Haberci Forum konusunu göster