• Kingdoms of Amalur incelemesi

      Kingdoms of Amalur: Reckoning oyunu mutlaka duymuşsunuzdur. Belki ismini değil ama oyunun yaratılmasına dahil olanları biliyorsunuzdur. Oyun EverQuest'ten ve MLB'den Curt Schilling tarafından kurulan 38 Studios tarafından geliştiriliyor. Bir araya getirdiği ekipte ödüllü yazar R.A. Salvatore, Spawn ile tanınan sanatçı Todd McFarlane ve Elder Scrolls: Morrowind ve Oblivion ile tanınan Ken Rolston var. 38 Studios geçtiğimiz sene Rise of Nations ile ünlenen Big Huge Games'i de satın aldı.

      Şubat 2012'de çıkması planlanan oyuna inceleme için davet edildik. Kingdoms of Amalur: Reckoning; Amalur dünyasında geçen tek kişilik, açık-dünya, aksiyon RPG türünde bir oyun. Oyuna dalmadan önce "Göreceğiniz en iyi dövüşler" ve "sık sık kaydedin" uyarıları yapıldı. Bu cümlelerin doğru olduğunu bizzat gördük.



      Hikaye kısaca - Ölüyorsunuz, bir yığın ceset arasında geri geliyorsunuz, farklı/benzersizsiniz, Alfar'ın (iyi adamların) Tuatha'ya (kötü adamlar) karşı davasında anahtar öneme sahipsiniz.

      Beş dünya bölgesi, dört oynanabilir ırk, üç skill ağacı bulunuyor. Karakter yaratırken her ırkın iki farklı alanda +1 bonusu, diğerlerinde +2 bonusu olduğunu görüyorsunuz ve bunlar Almain için Blacksmith, Varani için Lockpick, Ljosalfar için dispell ve Dokkalfar için Stealth. God of Earth, Air, Wisdom, Order, Justice seçmek veya hiçbirşey seçmemek karaktere farklı bonuslar kazandırabiliyor - ör. Ateş tabanlı skill'lerde % bonus, Godless için %1 XP kazanç bonusu.



      Başladığınızda bir örnek karakter seçiyorsunuz ama bunun gelişimi tamamen skill puanlarını nereye harcadığınıza bağlı - Sorcery, Might veya Finesse, ör. Mage, Warrior veya Rogue skill'leri. Puanları nereye harcadığınız aynı zamanda Kaderinizi de (Destiny) belirliyor, ve bunların aktif edilmesi gerekiyor, her biri farklı bonus'lar veriyor. Yani ne yaptığınıza bağlı olarak, örneğin Rogue tipi destiny'ye geçmek isteyen ve şansını kilit açmada denemek isteyen ve lock-picking bonusu isteyen bir Mage olabilirsiniz - ki bu da bir mini-oyundan oluşuyor. Alchemy, hidden, blacksmithing, persuasion ve lock picking gibi dövüş-harici skill'ler de var. İlk NPC etkileşimlerinde ilk puanımı persuasion'a harcamıştım, sonrakini ise gizli hazineleri bulmanızı sağlayan hidden'a harcamıştım. Evet, eğer parıldıyorlarsa, toplayabilirsiniz. reagent veya stash çıkabilir. Kilit-açma da yatırım yapılabilecek skill'lerden çünkü oyun dünyasında gezinirken çok sayıda kilitli sandıkla karşılaştım.



      PC'de oynadım ve kısa zamanda klavye ve mouse kullanımındaki farklılıklara alıştım. WASD tuşları ile hareket ediliyor, Q tuşu birinci ve ikinci silahlara geçişte ve F tuşu da item toplama ve kapıları açma gibi çok sayıda aksiyonu gerçekleştiriyor. Dövüş mouse sol tuşuna ve skill'ler sağ tuşa atanmış, scroll/kaydırma tuşu da silah değiştirmede kullanılabiliyor. Kullanıcı arayüzü kalabalık değil, biraz boş gibi ama ihtiyacınız olan herşeyi karşılıyor. Aktif skill'leri kazandıkça rakam tuşlarına atanıyor ve mouse sağ tuşuna atanan işaretli olarak belirtiliyor. Dövüşte çok fazlaya ihtiyacınız olmuyor ve kombolar bir skill'i arka arkaya kaç kez başarılı kullanmanıza bağlı olarak yaratılıyor. Bazı skill'ler basılı tutup bırakılarak aktif oluyorlar.



      Dövüş zevkli ve pürüzsüz. Doğru kamera açıları ve süper animasyonlar sayesinde dövüşü tamamen hissediyorsunuz. İlk başlarda boşluk çubuğu ile saldırı savuşturmayı keşfettim, bu mini-boss'lar ve birden fazla düşman senaryolarında çok işe yarıyor. Hareket edip savuşturma yapmam, saldırı için doğru zamanı seçmem ve başarılı saldırıların arkasından hemen yenilerini yapmam gerekti. Karakterler öyle birbirlerinin dibinde durmuyorlar, birisinin hayat göstergesi boşalana kadar birbirlerine dalıyorlar. Karakterler bir darbeye tepki olarak bir iki saniye kendine gelme süresi gerektiriyorlar. Bu hem benim oynadığım karakter hem de NPC karakterler için geçerli. Kurtlara dodge ve roll yaptığımda ıskaladım ve üzerime çıktılar. Troll'ler geri çekilip daha iyi bir pozisyon için hareket ettiler. Güzel olan ise Reckoning modu. Bu çubuk siz dövüşürken doluyor ve kullanılana kadar bekliyor. Tüm hareketlerinizin yavaşladığı bir alana giddiğinizde bu çubuk yavaşça azalmaya başlıyor ve bitmeden Reckoning aktif edeceğiniz bir yaratık seçiyorsunuz. Harika bir sinematik görüntü ile her daldığınız yaratıkda güzel bir dövüş heyecanı yaşıyorsunuz.



      Oyun dünyası geniş ve çok sayıda görev var. Bir tane ana hikaye görevi var fakat yüzlerce yan görevler ve faction görevleri var. MMO tadında bir tek kişilik oyun. Bize önceden hazırlanmış level 20 karakterler de verildi ve bunlarla da bir kaç farklı bölgeyi gezip ana hikaye ilerlemesinde bir Balor da öldürdüm.



      Biraz crafting ve harvesting de denedim ama iki saatlik oyun süremde yeni karakter ile pek bunlara vakit ayırmadım. Hazır yüksek level karakterlerde ise muhteşem dövüş ve ana hikaye görevlerinin tadını çıkardım. Genel olarak, oyun ekibinin verdiği tüm sözler yerine getirilmiş. Grafikler muhteşem, dünyanın derinliği ve detayı harika ve bunlar inanılmaz dövüş sosuna bulanınca 38 Studios'un tek kişilik açık-dünya RPG oyunlarda çıtayı yükselttiğini görüyoruz.

      Carolyn Koh | mmorpg.com
      Bu makalenin forum konusu: Kingdoms of Amalur incelemesi Yazan Haberci Forum konusunu göster