• [OYUN İNCELEME] Soul Master: Tür Büken Aksiyon

      Game Campus yakında oyun türlerini yeni yöntemlerle birleştirdiği yeni bir MMO çıkaracak. Soul Master biraz skill tabanlı aksiyon oyun oynanışı katılmış, çoklu oyunculu çevrimçi (MMO) gerçek zamanlı strateji (real-time strategy) oyunu. Oyuncular erkek şövalye (knight), kadın büyücü (mage) ve bearcat türünde üc farklı karakter sınıfından birini seçecekler. Her karakter sınıfı savaş için farklı üniteler çağırabilecek (summon) ve dövüş sırasında benzersiz skill'ler kullanabilecekler.

      Önceki inceleme yazımda bana önceden hazır yaratılmış lvl 30 karakterler verilmişti ve bende level sınırını 30 olarak düşünmüştüm. Hazır karakterleri kullanmdan önce öğrenim safhasını (tutorial) oynamak için kendi karakterimi yarattım (bearcat) RTS oyunlarda çok iyi değilimdir, özellikle çoklu oyunculu oyunlarda gereken hızlı mikro-yönetimde çok kötüyümdür, bu yüzden farklı türdeki oyunlardaki tecrübelerime göre hareket ettim. Öğrenmem biraz zaman alsa da oyunu öğreten tutorial safhası oyunun özellikleri ve nasıl oynanacağı konusunda herşeyi açıkça anlamamı sağladı.

      Ana karakterinizle dövüşürken yapabileceğiniz çok sayıda dövüş seçenekleri var. Farenin sol tuşu temel kombo saldırılar için kullanılıyor, boşluk tuşu ise dash/roll için kullanılıyor Dash/roll snrası attack düğmesine basarak ekstra bir atak yapabiliyorsunuz. Ayrıca karakterinizin savaşta kullanabileceği özel skill'ler var. Benim bearcat pençe atabiliyordu (claw slash), kısa bir süre için görenmez olabiliyordu ve düşmana çaktırmadan yere mayın dizebiliyordu.

      Soul Master'in RTS bölümü hem bu türe yeni başlayanlar hemde RTS hayranlarının ilgisini çekecek şekilde tasarlanmış. Kaynaklar için ünite çiftliklerinizin olması gereken çoğu RTS oyunun aksine karakterinizin size her saniye sabit miktarda kaynak getiren haritada bir seed orb yakalaması yeterli. Ünite ve binaları seçme işlemi klavyenin alt kısmında Z den N ye kadar olan tuşlarda yapılıyor. Binalarınızı yönetmek ve ünite yaratmak çok hızlı ve kolay çünkü sadece iki tuşa basmanız yeterli, biri seçtiğiniz ünite diğeri de yaratmak istediğiniz ünite tipi. Örneğin, bearcat sınıfının temel savaş ünitelerinden yaratmak için, X e basın sonra da Z ye, veya eğer tamir kulesi yapmak isterseniz, önce V ye sonra C ye basın. Bu kadar basit! Ünite yaratmanın tek dezavantajı savaşa girdiğinizde tüm ilerlemenin durması, bu yüzden ikisi arasında iyi seçim yapmanız gerekiyor.

      Seed orb yakalama


      Yaratabileceğiniz farklı bina tipleri sıradan şeyler ve bunların içinde guard tower (savunma kulesi), barrack (askeri binalar), research lab (araştırma laboratuvarları) vs sayılabilir. Fakat çoğu bina ünitesi ana üs alanında inşa edilemiyorlar. Savaş sırasında kontrol edebileceğiniz çeşitli savaş üniteleri var. Ben oynadığımdaki sürümde bu ünitelerin dördüne erişim vardı. Benim kullandığım üniteler ön-sıra saldırı ve bazı uzak menzil saldırı üniteleri karışımı idi. Bunların dışında kendi kendisini imha ederek düşman ünitelerine büyük zarar verenler de var.

      Soul Master'in Aksiyon ve RTS fonksiyonları sağlam görünüyor, fakat oyunun MMO tarafı nasıl? O da oldukça kısıtlı görünüyor, PvE de 4 oyuncu ve PvP de 8 oyuncu Soul Master'in gerçek MMO tarafı her bir sınıfın geldiği farklı şehirlerde yatıyor. Knight'lar için Eindrif, bearcat ırkı için Forestun ve mage'ler için Sagerun. Bu şehirler oyuncuların buluşup, ekipmanlarını ayarladığı, sohbet ettiği ve çıkmadan önce partiler kurduğu bir lobi vazifesi görüyor.

      Eindrif'te takılırken


      Bu şehirlerde ekipmanlarla uğraşmak, item alışverişi yapmak ve NPC'lerden yeni saldırı skilleri öğrenmek mümkün. Her bir şehir lobisinde ekranın sağında PvP savaşlarına girmek için bir düğme var, ki bu da tartışmasız olarak Soul Master'in en güzel yanı. Bir savaş odasına katılabilir veya yeni yaratabilirsiniz, herkese açık veya takım savaşı seçenekleri var ve farklı haritalar seçilebiliyor. Ayrıca PvP maçlarını kaydedip tekrar izleyebiliyorsunuz.

      PvP bekleme odası


      Benim oynadığım erken sürümde hem PvE hemde PvP ortamlarına takıldım. Diğerleri ile co-op PvE takılmak harikaydı. Kötü RTS yeteneklerim beni zor duruma düşürmedi Ben ve takım arkadaşım düşman yaratıklarının üssümüzü yoketmesini engellemek için savunma yapmamız gerekmişti, bekçi kuleleri ile düşmanı tutarken baya iyi sayıda bir savaş ünitesi müfrezesi çıkarabilmiştim. Harpy boss yaratığı çıktığında bütün ünitelerimi kaybettim ve yenilerini yaratacak vaktim olmadı, bende solo takılıp kalan HP'm ile onu yendim.

      PvE ve harpy boss


      PvE görevinde kendime güvenim çok olsa da PvP farklı bir dünyaydı. İlk PvP maçı 5 oyuncu arasında herkese açık bir maçtı. Kendi güçlerimle düşmana hasar verip savaş ünitelerimi destek olarak tutmak istedim, ki bu büyük bir hataydı. Diğer oyuncular ünitelerimi çok kolay avladılar ve bende bir kaç kez yattım, o yüzden kendi üssüme dönüp daha iyi savaş üniteleri yaratmaya uğraştım.

      Savaş ünitelerim


      Ordum hazır olduğunda diğer oyuncular yenilmiş ve sadece ben ve düşman bearcat oyuncusu kalmıştı. Her ikimizinde savaş üniteleri çarpıştı ve birbirlerini yokettiler. Savaş bundan sonra 1-e-1 dövüşe döndü Uzun lafın kısası, düşman bearcat oyuncu beni yendi. Elimden geleni yaptım ama düşman oyuncu daha iyi dövüştü.

      Benim oynadığım Soul Master sürümü ile ilgili görüşlerim pozitif. Oyun türlerinin karışımı o kadar iyi becerilmiş ki RTS seven, Action oyun veya MMO'ları sevenler Soul Master'in sunduklarından zevk alacaklardır. Oyunun görsel stili fena değil. Parlak ve renkli grafiklerle Anime stilikullanımı oyunu bir konsol oyunu havasında gösteriyor.

      Soul Master kapalı betası 22 Temmuz 2010'da başladı. Detaylar için sitemizi takip edin.

      kaynak

      Kaynak

      onrpg.com



      Bu makalenin forum konusu: [OYUN İNCELEME] Soul Master: Tür Büken Aksiyon Yazan cronos Forum konusunu göster
      Comments 1 Yorum
      1. papyon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
        papyon -
        çok cici duruyor çizgiler