• [RÖPORTAJ] Blade Wars: Sinema kalitesinde dövüş sanatları

      ChangYou özellikle ücretsiz MMO oyunlarının geliştirilmesi ve yayınlanmasına odaklanan, batı piyasasına adım atan yeni MMO yayıncılarından biri. Fakat firma MMO endüstrisine yeni değil - Çin merkezi 2003'den beri piyasada ve dünyadaki en büyük ve en başarılı eğlence firmalarından biri. Firmanın en son oyunu olan Blade Wars ücretsiz oynanabilen dövüş sanatları türünde efsanevi dünyada geçen çoklu oyunculu bir oyun. Bu oyun kendine nasıl yer edinecek. Hep birlikte öğrenelim.

      OnRPG: Merhaba, ben OnRPG'den Fo Po (cinderboy). Kendinizi tanıtırmısınız?
      Merhaba Po! Benim adım Angie Canary, Blade Wars'da prodüktör yardımcısıyım. Bir kontrol cihazı tutabildiğimden beri oyunlar oynuyorum, kanun güçlerindeki kariyerimi bırakmaya karar verdiğim (evet eski bir polisim, hareketlerinize dikkat edin!) 2004'den beri oyun endüstrisindeyim. O zamandan beri EA'nın Pogo Online stüdyosu, EA'nın Sims bölümünde çalıştım ve 2008'de ilk oyun dizayn işime Trion World'de başladım. Son olarak ücretsiz oynanabilen Earth Eternal için içerik dizayn görevindeydim. Azeroth, Norrath ve Camelot'ta çok maceralarım oldu ve oyunlarda kıç tekmeleyen kadınlar özel ilgi alanım.

      OnRPG: ChangYou firması hakkında biraz daha bilgi verebilirmisiniz? Firma Çin'deki en köklü MMO firmalarından biri, neden başka firmaların yayınlaması yerine kendisi ingilizce oyunlar piyasasına girdi?
      ChangYou oyunlarına çok güveniyor ve oyunlarının ingilizce çevirileri için çok iyi bir amerikalı ekiple çalıştı. Son bir kaç ay içerisinde lider ücretsiz ve paralı oyun firmalarından yetenekleri topladık. Oyun geliştirici olarak zaten uluslarası bir üne sahibiz ve bildiğiniz gibi "bir işinizin düzgün yapılmasını istiyorsanız, kendiniz yapın".

      OnRPG: Farklı piyasada yeni olmanın zorlukları neler?
      Çoğu çalışanımız oyun endüstrisinde uzun zamandır çalışıyor. Bize yeni olan şey oyunlarımızı direk olarak amerika piyasasına sunmak ve batılı oyunculara oyun indirme için para ödeme veya aylık ödeme yapmadan oyun oynama kültürünü sunmak, ve onların heyecanlı ve eğlenceli bulduklarına göre yaratıcılığımızı bu yönde de geliştirmek.

      OnRPG: Biraz oyundan konuşalım. Blade Wars'da oyuncuların ana hedefi nedir?
      Tüm MMO oyunlarda olduğu gibi, Blade Wars dünyası da oyuncularıyla genişleyen bir topluluktan oluşuyor Amaç eğlenmek ve birilerinin canına okumak - oyunun sonu yok, gerçek hayatta olduğu gibi yeni yetenekleri öğrenmek için fırsatlar ve yeni bölgeleri araştırma heyecanı var.

      OnRPG: MMORPG türüne yeni olanların öğrenme süresi nasıl?
      Oyuna başlangıç işlemlerini olabildiğince pürüzsüz yapmayı denedik. MMORPG oyunlara aşina olanların yeni tanışanlara fazla üstünlüğü olmaması için uğraştık. Herkes Blade Wars dünyası tecrübesine davetli. Ve oyunu oynamak isteyecek herkesin kolayca erişebileceği şekile getirdik. Ek olarak, çok sayıda bilgi hiç oyundan çıkmadan elde edilebiliyor. Tüm oyuncular kendi seviyelerinde erişebilecekleri görevlerin listesi sunuluyor, tonlarca görev arasında arama ve seçim yapma gibi bir zorluk olmuyor. Rehberler hemen hemen herşeyi - kısayollar, guild yardım ve yaratık kesme - kapsayacak şekilde hazırlandı.



      OnRPG: Oyuncular en hızlı nasıl level atlar? Yaratık keserekmi yoksa görev yaparakmı?
      Görevler muhtemelen daha hızlı olacaktır. Fakat Blade Wars'da tecrübe (exp) kazanmanın çok çeşitli yolları var Örneğin Müzik Yeteneği geliştirme için Maestro adında bir yolumuz var. Maestro sistemi oyuncuların fare (mouse) hareketleri ile müzik yapabilmesini sağlıyor. 10 enstrüman ve 30'dan fazla şarkı var. Ekrandaki renkli çizgileri takip ederek oyuncular önceden belirlenmiş melodileri çalabilirler. Eğer oyuncu başarılı olursa karakteri bir sonraki müzik yeteneği için tecrübe puanı ve kombolar kazanır. Ekstra tecrübe ve para mentor yapmakla, arkadaşlarla takım kurarak veya guild üyeleriyle takım kurarak kazanılabilir.

      OnRPG: PvE dışında oyuncuların grup kurarak fethedebilecekleri yerler olacakmı?
      Evet. Arena Düello sistemimiz, mentor sistemi ve Guild savaşları sistemimiz var. Maceracılar guildler kurup daha büyük maceralara atılabilirler. Guild üyeleri arasındaki yardımlaşma hem kazancı hemde guildin kalıcılığını artırarak daha güçlü olmasını sağlar. Bir guild büyüdükçe, bildiğiniz gibi, düşmanları da artar, kıskananlar çoğalır. Bir guild diğerine savaş ilan ettiğinde aralarında büyük savaşlar olur ve sonuçları guild yapılarını değiştirebilir. Güçlü guildler büyük kayıplar verirken küçük guildler sürekli zaferler kazanarak yükselebilirler.



      OnRPG: Oyuncular her yeni seviyeye ulaştıklarında karakterlerini nasıl güçlendirecekler?
      Öncelikle, Blade Wars - ünlü çinli sanda (serbest stil) şampiyonu Liu Hailong'u kiralayarak - dövüş sanatları MMO oyunlarında bir çığır açtı. Eagle4 adındaki hareket yakalama sistemi Liu'nun en iyi hareketlerini yakalayarak %100 doğrulukla Blade Wars dövüş stillerine uygulandı. Oyunda 99 farklı gerçek (hareket-yakalama ile alınmış) dövüş sanatları hareketleri var ve bunlar kombolarda birlikte kullanılabiliyor. Liu'yu duydunuzmu? İlk Sanda şampiyonluğunu 2000 yılındaki King of Sanda turnuvasında kazandı. Kendi ağırlık sınıfında kazanmasının yanında çok daha büyük dövüşçülere karşı bir gecelik açık ağırlık yenen-kalır turnuvasını da kazandı. Bu ona Sanda veya Kralların Kralı ünvanlarını getirdi. Liu her zaman Çin Kung Fu'sunun bir hayranı oldu ve kendi benzersiz yaklaşımını bir Sanda dövüşçüsü olarak geliştirdi. Blade Wars kareografilerini hazırlayan olarak yakın dövüşteki en abartı dövüş sanatları hareketlerinin bile oyunda gerçekçi görünmesine uğraştı.

      Ünlü Çin Sanda şampiyonu Liu Hailong'un Blade Wars oyunu için hareket yakalama işlemi sırasındaki resmi:


      Peki bu müthiş hareketlerle ne yapıyoruz? Bunları kendin-yap kombo saldırı sistemine giriyoruz. Sistemimiz oyuncuların bir sıra saldırı skill'ini birleştirerek özel saldırı skill kombinasyonlarını yaratabilmelerini sağlıyor. En iyi oyuncular 99 kesintisiz vuruşla sonuçlanan kombo dizileri yapabildiler! Bu da oyunda dövüşte düğmelere arka arkaya deli gibi basmaktan daha iyi bir güç sağlıyor. En iyi kahramanlar en iyi kombo saldırıları inşa etmek için stratejiler kullanırlar ve duruma göre çeşitler arasından seçim ile geçiş yaparlar.

      Örneğin PvE'de yaratıklara karşı farklı kombo ihtiyacı duyarken PvP de oyunculara karşı farklı diziler ihtiyacı duyabilirsiniz Ayrıca Kombo Skill Tavsiye düğmemizde var. Bu karakter tipinize en uygun komboların listesini sunar. Fakat kendi kombolarınızı yapmak istiyorsanız, her bir skill'i dikkatlice incelemeniz ve açıklamalarındaki ipuçlarına dikkat etmelisiniz. Bazı skill'lerin önce başka spesifik bir skill ihtiyacı vardır, veya arkasından başka bir skill gelmesi gerekir ve hatta iki farklı skill arasında kullanılması gerekebilir. Bu oyuncuların düşünmesini ve müthiş görselliğe sahip , yaratıcı saldırılar üretebilmesini sağlar.



      OnRPG: Bir MMORPG oyunu iyi yapan şeylerden biri de PvP. Blade Wars'daki PvP düellolarının hangi özelliği çekici gelecek? Düzenli PvP yapmanın avantajları varmı?
      Kombo sistemi bizim PvP sistemimizi öne çıkaran özelliklerden biri. Benzer karakterlere sahip iki oyuncu tamamen farklı stillerde düello yapabilirler. Esas olan hareketleri doğru karışımlarla birleştirmek ve rakibin zayıflıklarından, onlardan önce davranıp, yararlanmak.

      OnRPG: Blade Wars'un başka hangi özellikleri onu diğer ücretsiz oyunlardan farklılaştırıyor?
      Gerçek hareket yakalama teknikli Kung Fu hareketleri yanında, kombo saldırı sistemimiz ve Maestro sistemimize ek olarak, oyuncuların kendi özel silahlarını eski, düşürülmüş, bırakılmış silah parçalarını toplayıp yapabilecekleri benzersiz bir Silah Yaratma sistemimiz var. Her sınıfın kendi özel silah sapı ve ucu var ve her parça diğer parçalardan farklı olabilir. Bir silah sapı ve eşleşen silah ucu toplandığında oyuncular herhangi bir kasabadaki bir Weapon Forger'a ödeme yaparak yeni silah yaratmada yardımcı olmasını sağlayabilir. Yeni silahlar oluştukları parçaların özelliklerini ve yararlarını alırlar ve böylece hangi itemleri seçeceğiniz önem taşır.

      Ayrıca Blade Wars'a canlılık katmak için açık palet renklerle ayarlanmış tematik ortamlarımız var 2 ve 3 boyutlu grafik elementlerin izometrik perspektifde birleşiminden oluşan görüntü harika bir kaliteye sahip. Kar, yağmur, şimşek, öten kuşlar ve yüksek detaylı ortamlar güzelliğin tasviri olan bir evren yaratıyor. Ek olarak her ana şehirin kendine özgü teması var, ve her ana şehrin etrafındaki vahşi alanlar şehrin görkemini pekiştiriyor. Vahşi alanlar arasındaki geçişler çok pürüzsüz, yeşil kırlardan terkedilmiş çöllere pürüzsüz bir geçiş var.



      Blade Wars'da büyük Guild savaşları ve heyecan verici Arena karşılaşmaları da var, bunun yanında tonlarca hayat yetenekleri ve eğlenceli maceralar var, hem PvE olarak hem de PvP olarak.

      OnRPG: Item shop'a daha fazla para harcayanlar ile az harcayanlar arasındaki fark ne kadar olacak?
      Bu konuda dengeyi sağlamak için gerçekten çok çalıştık Cash shop'a uğramadan en yüksek levele kadar gidebilirsiniz, veya benzersiz kostumleri, şurupları (pot) ve itemleri satın alıp karakter özelleştirmenizi ve belirli işlemlerdeki başarı oranınızı artırmayı sağlayabilirsiniz.

      OnRPG: Çin sürümü ile ingilizce sürümü arasında farklar varmı?
      Hikaye, görevler, isimler, konuşmalar, itemler, yaratıklar ve oyun içi etkinlikler dışında diyorsan, oyuncular ve destek farklı, bunun dışında pek bir fark yok.

      OnRPG: Yakın gelecekte yeni içerik ve geliştirmeler gelecekmi?
      Evet var, ama önce Beta'ya katılın, ondan sonra konuşuruz!

      OnRPG: Okuyucular için son sözleriniz varsa alalım.
      Açık Beta başladı. Blade Wars sitesini ziyaret edip bize katılın.

      OnRPG: Zaman ayırdığınız için teşekkürler!
      Biz teşekkür ederiz!



      kaynak

      Kaynak

      onrpg.com




      bilgi

      Bilgi

      çeviri: [email protected]



      Bu makalenin forum konusu: Blade Wars röportajı: Sinema kalitesinde dövüş sanatları Yazan cronos Forum konusunu göster